Pomiar obejmuje:
- Metaprogramy (style, sposoby myślenia):
Wzorce sposobów myślenia wyrażające się w słowach i zachowaniu niewerbalnym. Wpływają na stany emocjonalne i uczucia.
- Kryteria (wartości):
Kombinacja kilku różnych metaprogramów. Wszystkie razem charakteryzują sposób myślenia i postrzegania danej osoby.
Funkcjonalności:
Poprawa komunikacji:
- Dopasowanie przekazu do stylu myślenia odbiorców
- Pomoc w komunikacji grupowej przez uświadomienie istnienia różnic w stylach myślenia przez zwiększanie wzajemnej akceptacji i zrozumienia
- Wzmocnienie przekazu medialnego, marketingowego przez profilowanie grupy docelowej i umiejętne dostosowanie przekazu
W procesie coachingu
- Pomoc w identyfikowaniu sytuacji, w których ludzie się blokują, a w których rozkwitają
- Analiza słabych i mocnych stron zespołów i organizacji na podstawie profili zespołowych
Wspieranie zmiany
- Pomoc w rozwoju myślenia najlepiej pasującego do obecnej sytuacji
- Ocena zmiany indywidualnego/grupowego stylu myślenia po coachingu lub treningu
- Zdefiniowanie dominującego profilu w grupie w celu sprawdzenia, który metaprogram należy zmienić
Poprawianie procesów grupowych
- Pomoc grupom i zespołom w wykorzystaniu dostępnych im stylów myślenia przy realizacji zadania i przez zdefiniowanie stylów, oraz odpowiednie ich wykorzystanie
Rozwiązywanie konfliktów
- Wyjaśnienie roli różnych profili w podtrzymywaniu konfliktu i nauka mówienia językiem tych profili
Projektowanie szkoleń
- Projektowanie rozwoju w kategoriach zmiany metaprogramów
Rozumienie kompetencji
- Analiza podstawowej struktury konkretnej kompetencji lub zestawu umiejętności w kategoriach metaprogramów i kryteriów
Modelowanie doskonałości
- Mapowanie stylu myślenia, który umożliwia niektórym osobom osiąganie niezwykłych rzeczy, aby ta umiejętność była bardziej możliwa do nauczenia się przez innych
Lepsza rekrutacja
- Określanie stylów myślenia dominujących wśród osób dobrze funkcjonujących na konkretnych stanowiskach. Dobór osób o podobnych stylach myślenia
- Określenia profilu kandydata, który dominuje wśród najlepszych pracowników na danym stanowisku. Wybór osób o profilach pasujących do wzorcowego